lørdag 24. september 2011

35 days to go...

35 dager til termin...5 uker. I dag er jeg møkkalei! 
I går kveld greide jeg å sitte forderva ryggen min mens jeg så film. Ikke spør hvordan...bekken og rygg lever sitt eget liv, og det er ikke alltid jeg finner en tilfredsstillende sittestilling for kroppen lenger heller, rett og slett.. Mitt håp om at kroppen ville la meg sove lenge i dag kunne jeg derfor bare GLEMME!! Jeg våkna før klokka åtte med stikkende smerter i halve ryggen, og selv om jeg duppa til så vidt rundt kl ni etter å ha PRØVD ALT for å få kroppen til å slappe godt av, så gav jeg opp og stod opp før 09.30, HELT marroder i rygg og bekken. Paracet og en varm dusj hjalp utrolig, men den varme dusjen gav meg heteslag, og jeg ble helt skutt igjen. Svetten rant, hjertet gallopperte avgårde, og jeg ble helt satt ut av spill. Det var helt forferdelig, og ganske sikkert det verste anfallet med hjertebank jeg har hatt hittil i dette svangerskapet. Heldigvis varte det ikke så veldig lenge.

Da det verste hadde gitt seg fikk jeg pakka veska, kledd på Sara og meg selv, så var vi klare for 79-årsdag til min kjære farmor. 
Det gikk etter forholdene greit på bursdagen. Var veldig hyggelig å treffe alle som var der. Mye slekt jeg sjelden ser. Sara koste seg hun også, så bortsett fra at Sara stakk ut i gangen og prøvde å gå ut til hundene til stadighet, og at jeg svetta konstant, så var det en fin dag. :) 
Likevel må jeg innrømme jeg felte en liten slitentåre da vi dro derfra. Det begynner å bli nok nå kjenner jeg, men hva kan jeg gjøre med det da? Gutten kommer når han er klar han, og til da så må dagene bare gå sin gang. Jeg får vel bare prøve å slappe av enda mer når jeg har mulighet. Sove så mye som ryggen lar meg, å prøøøøve så godt jeg kan å se den andre veien når jeg kjenner rydde og redetrangen melder seg...DET kan bli en utfordring, iallfall de dagene hvor formen kjennes grei ut.

**Kjære lillegutt i magen: Om 14 dager er det BAAARE å komme!!**

Nå står Håvar på kjøkkenet og fikser mat, jeg sitter godt planta i sofaen og ser "Skal vi danse".

God lørdagskveld!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar