mandag 26. september 2011

Motet er tilbake..

Dagen i dag har vært veldig ok, og da kjennes det på kroppen med en gang. Faktisk ikke særlig sliten i skrivende stund, og det er godt å kjenne på til en forandring. :)

Sara har drevet å våkna litt i tidligste laget de siste to ukene, så på søndagsmorningen, da hun slo til å våkna kvart over fem, da pappaen dro ut på jakt, så gjorde vi en aldri så liten justering igjen. Hun fikk komme opp å gå på do, men måtte gå å legge seg igjen, og det gikk helt fint. Hun sov til halv åtte etterpå, og kvart på åtte i dag, så nå er vi back in "bissniss"! :)

På søndag brente vi litt rask og kjørte ett lass med ting og tang til lagring nede på gården. Ting og tang som egentlig er svigermor sitt som stod igjen her etter hun flytta og som jeg har lånt, men ikke bruker lenger. :) Deilig med sånne dager hvor man rensker opp litt å får kasta og rydda bort ting man ikke bruker. Sånne ting som gjør at roterom blir rotete. Fortsatt har vi forsåvidt mer enn nok rot å ta av, men etter en tur til fretex-containeren og bruktbutikken på bygda, så skal det bli enda litt mindre. Det samler seg altså opp så ufattelig mye rart..

Så over til den ok dagen i dag. :)
Sara lå å prata for seg selv til kvart over åtte i dag, så jeg duppa av en liten halvtime til, men så var det stopp. Stelling gikk helt fint, helt utrolig!! Frokosten gikk ned på høykant uten noe tull, og så fikk hun endelig dra i barnehagen igjen. Hun har spurt etter barnehagen i hele helga.
Med henne i barnehagen så har jeg sovet ett par timer, sett litt tv, vaska litt klær og rydda litt her og der. Rydding er et evighetsprosjekt. Uansett hvor mye jeg rydder så er jeg minst like god til å rote. Jeg er ikke så flink til å rydde inn i og ut av oppvaskmaskina med en gang f.eks. så der hoper det seg ofte opp...klær som ligger slengt på badet er ofte mine klær, og jeg er forresten veldig flink til å ta nye klær hver dag, for så å skifte hvis jeg må ut av huset, for så å skifte igjen til noe helt nytt når jeg kommer hjem. Får vi besøk, ja, da må jeg skifte IGJEN! Kronisk!! MEN, så har jeg iallfall noe å pusle med her jeg går og venter da. ;)

Etter snuppa kom hjem har vi bare kost oss. Lekt, tulla og ledd, spist mat, dusja og sett barne-tv. :) Herlig. <3

Vet ikke hvor mye jeg har oppdatert den der dotreninga til Sara i det siste? Eller, det er i og for seg ikkeno trening i den forstand. Hun våkna jo plutselig en natt og ropte at hun måtte på do. Og det etter å ha NEKTET å gått på do i mange månder, og nesten virker redd for hele doet. Sjokkert tok jeg henne med, satte henne på do, og der satt hun. Hun gjorde ingenting, men hva gjør vel det? Do-skrekken var kurert. :) Etter den hendelsen for en liten stund siden har hun for det meste gått på do på natta. Bortsett fra en morgen i forrige uke da hun stod opp med Håvar, så har hun ikke gjort noe på do før i dag. Har ikke villet sitte så mye på do i det hele tatt på dagtid egentlig. Jeg har kjøpt truser, og hun synes det er VELDIG stas å gå med dem, men likevel, enten hun går naken eller har dem på, og selv om vi ofte spør om hun må på do når hun ikke har bleie på, så blir det som oftest en dam på gulvet etter en liten stund.

I dag spurte jeg trolig i grevens tid, og jeg må si jeg ble overrasket da hun faktisk sa JA da jeg spurte, men hun ble med, og hun tisset på do. Har jo hørt om mange som gir barna ett klistermerke eller annen form for belønning når barnet gjør noe på do, så jeg kjøpte fiiine hjerteklistremerker til henne, og i dag fikk hun altså sitt første. Vi klistra det rett og slett på veggen ved siden av do. Hun syntes det var veldig fint, og ville gjerne ha flere, så da sa vi at det skulle hun så klart få, neste gang hun tissa på do. Hun lot det ikke henge der i fred da, så hun gikk rundt med det, og det ble til slutt med i dusjen også. Stas var det uansett. :) Blir spennende å se om det etter hvert har noen virkning. :) Stolt er jeg uansett! <3

Det eneste som kunne ha vært bedre i dag er bekkenet, som har blitt en god del dårligere siden før helga. Har vært litt smådårlig til beins i hele dag, og nå i kveld har det vært ordentlig vondt bare å skifte sittestilling i sofaen. På onsdag begynner jeg på svømming igjen, endelig åpner bassenget etter å ha hatt sommestengt. Håper på god virkning av treningen denne runden også, og at jeg får noen uker nå på slutten hvor det kanskje blir litt mindre smerter. :) Jeg har trua!!

Ellers må jeg si at jeg merker GODT at hormonene er i full sving igjen, etter å ha vært forholdsvis stabile lenge. Det er vel sånn det er. Sånn var det sist også. Sliten og lei den siste tiden, og overfølsom for alt, både på godt og vondt.

Litt bilder til slutt:
 Ut på tur en fin septembermorgen. :)


 Monsterbuksa er strikket av Siri.Beate, Sara sin ste-farmor. Hun strikker på bestilling, så send en melding eller legg igjen en kommentar om du er interessert. Alle farger og str for barn. :)
Det er jo så artig, og utrolig god å ha nå i disse høstlige tider. 
 Sara ble veldig interessert i trøska! ;)
 VELDIG!!
Måtte sitte litt å se på sammen med tante. :)

 Sara sammen med tremenning Jonas i 79-års dag. De spiller på iPhone! 
 Tror Sara ble veldig begeistra for den søte, noe eldre gutten. Her hadde hun nettopp prøvd gi han en "muss". Jonas stakkar ble litt tatt på senga av den frampå jenta og rømte! Hihi!

Sara viser stolt fram hjertet sitt. :)
"Sjåååå!"

God natt alle sammen! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar