fredag 23. september 2011

Straks helg!

I dag har jeg vært hos legen. Fikk forlenga sykemeldinga mi med to uker. Fort gjort. Om to uker går jeg ut i permisjon. :)

Har vært innom NAV og fått forklart ting og tang, så nå forstår jeg bedre, og bare for å ha sagt det, de hadde ikke gjort feil. :) Jeg dro også innom for å levere sykemeldinga mi...den greide jeg oppi alt å ta med meg hjem igjen, så da var det bare å snu og ta en tur til til Rissa da... Jeg har jo ikke så mye annet å ta meg til for tiden, så hvorfor ikke bare drive å kjøre litt sånn fram og tilbake liksom...Greit å slå ihjel litt tid...

Da jeg kom hjem hadde jeg store planer om å bare hive meg på sofaen, se tv og slæppe ææææv! Desverre kjente jeg en intens irritasjon da jeg så rotet jeg etterlatte meg nede i gangen etter benkmonteringa i går, så jeg endte opp med å rydde gangen. Og ikke bare det, men for å få rydda gangen HELT måtte jeg innpå roterommet en tur for å legge unna noe klær som Sara har vokst ut av, og vips så var ikke roterommet så rotete lenger det heller, og i samma slengen så rydda jeg litt på bua også. Nå er gangen litt rotete igjen, men det er fordi jeg har rydda på roterommet. Der inne fant jeg nemlig ting som skal kastes, og noe som skal gies bort, så det må stå i gangen å irritere meg litt til jeg får plaga Håvar til å låne en henger å kjøre det bort! Bua måtte ryddes fordi søskenvogna med bag og tilbehør, den nye trilla til Sara og sportsdelen til Emmaljungaen må stå på ei bu synes jeg, istedet for å ta opp masse plass på ett rom, som faktisk potensielt kan bli ett brukbart gjesterom, og som innimellom også fungerer som det. Det er fortsatt ikke helt ryddig da, men når det er så lite rotete som nå så fungerer jo rommet fint som gjesterom også... Nå må jeg bare ha flere kasser fra Europris så jeg får lagt det havet av Sara-klær som blir lagret i poser der inne, både for små og for store, i kasser, så jeg kan sette det opp på mørkloftet! Det blir neste prosjekt der inne. Det får bli i neste uke.

Etter denne raptusen så har jeg bare ligget på sofaen da. :) Godt å slappe av. Jeg ligger å forbereder meg mentalt på å hente lille i barnehagen nå. Forbereder meg på at hun ikke vil, at hun løper fra meg og jeg må på jakt...blir svett bare av tanken. Jeg skal slappe av litt til først bare, så jeg er så godt rustet som mulig. I tillegg skal jeg sørge for å ha trua! Ha trua på at det kommer til å gå heeeelt fint. Innstilling er jo viktig også. :) Hun kan hvis hun vil, og i dag er jeg sikker på at hun vil være samarbeidsvillig. :)

Skulle egentlig brukt noen timer på søvn i dag kjenner jeg, men så langt kom jeg aldri... Får legge meg tidlig i kveld også, og i tillegg har jeg sovelørdag i morgen, så får vi bare håpe at kroppen er enig i at jeg skal sove masse i natt og lenge i morgen tidlig. :)

Ha en fin fredag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar