tirsdag 13. september 2011

Aha-opplevelse!

Ja, nei, det var ikke en veldig stor en altså, men etter koppevask, litt rydding og klesvask, så skjønte jeg jo hvorfor trangen til å være superhusmor ikke har vært så påtrengende de siste dagene. Jeg ligger visst litt på etterskudd når det kommer til...overskudd! Etter en liten time med husmoraktiviteter ble jeg uvel, fikk hjertebank og begynte å svette intenst.. Så må jeg visst lære å lytte eeeeeenda mer til kroppen da, og gjøre bare bittelitt husarbeid i gangen... Kroppen er så kravstor og needy, syns jeg! Går overhode ikke overens med hva JEG har lyst til! Jeppjepp, sånn er det.

Og de kynnerne jeg etterlyste, de kom som bestilt. Hatt masse i kveld, i tillegg til en hyperaktiv liten krabat i magen. Skal bli himla godt å finne litt søvn i kveld! :)

har forresten hatt besøk i kveld, av Renathe. :) Som bestilt våknet jo Sara midt under Greys og holdt det gående LENGE! Det er jammen ikke ofte hun er så rasende og utrøstelig (og egen!), men det slår jo aldri feil at det skjer når det passer dårligst! Enten når Håvar er borte og jeg er gravid, sliten og frustrert, helst også midt på natta, eller når vi har besøk! Trivsel! Håvar fikk omsider roa henne...klart det var han som fikk det til...hun må jo merke det på meg hvor dårlig jeg takler at hun er sånn nå...det er virkelig tøft for en hormonell, sliten og utålmodig kropp å håndtere så mye STÅLvilje alene, det må jeg bare få si, og som jeg sa, hun merker det helt sikkert. Jeg har faktisk til gode å gi meg enda, men om dere visst hvor nær jeg har vært mange ganger.... Vet ikke hva jeg skulle gjort uten min kjære. Han er verdens flinkeste pappa! <3

I helga skal den flinke pappaen på jakt hele helga, så da får jeg søke hjelp ett annet sted. Jeg tror IKKE jeg ser råd for å begi meg ut på en hel helg alene med snuppsiSara i min tilstand. Det kan bli MEGET kjedlig for Sara, siden jeg orker lite nå, og det kan bli veldig slitsomt for meg, siden hun orker så sinnsykt mye... Såeh, mamma? Pappa? Lyst på besøk i helga?? :p

Jeg tok en paracet litt tidligere i dag, fordi jeg har funnet ut at det hjelper på hjertebanken min, på ett eller annet vis. Iallfall så innbiller kroppen min seg det nok til at den forsvinner, og det holder for meg, men nå er den på tur tilbake, så jeg tror jeg må finne senga nå, så får vi håpe lillebror er enig!

I morgen er jeg 34 uker på vei, og det er 46 dager igjen til termin! Oh yes, jeg teller ned ja! Kribler INTENST etter å starte å pakke bag, men herlighet..jeg kan ikke ha en masse klær liggende i bagen i 6 uker!! Kan jo hende jeg har lyst til å bruke dem i mellomtida! Nei! Nå må jeg bare styre meg litt! Jeg har lovt meg selv at jeg kan pakke bagen når jeg er 36 uker på vei...må da klare å vente til da, vel?? Kanskje....

God natt! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar