onsdag 28. september 2011

Jordmortime og svømming!

Bekkenet mitt ble utrolig mye bedre i løpet av gårsdagen. Jeg kjente jo natt til i går, i tillegg til rimelig intense smerter hver gang jeg rørte på meg i senga, at lillegutt dreiv å brøyta seg vei nedover i bekkener. Jeg fikk litt sånn flash-backs til fødselen forrige gang faktisk. Den følelsen jeg hadde da Sara var på tur ut. Helt rart. Ikke på noen som helst måte samme type smerte da så klart, gutten var jo ikke på tur ut, men noe skjedde...Hele ongen ble pressa nedover, og det var både ubehagelig og litt vondt. Mye kynnere som hjalp til i prosessen.
Jeg tror og håper at han nå har lagt seg til rette langt nede i bekkenet, og at han blir der. Bevegelsene hans i hele går var plutselig anderledes også. Mindre hopp og sprett og tjo og hei, og mer flytende, stooore bevegelser. Jeg greier ikke å se om magen har "sunket" eller ikke, men det er ingen tvil om at bekkenet har stabilisert seg. I går var det ikke vondt å skifte sittestilling i sofaen, og i natt kunne jeg snu på meg så mye jeg greide uten at det gjorde vondt. FOR en lettelse! Ja, altså, det var ikke riktig sånn at hoppa rundt i senga lett som en svale i hele natt altså. Jeg er jo fortsatt svær som en elefant (som så mange passer på å fortelle meg, i tilfelle jeg ikke ser det selv liksom!!!!!!!!!), jeg ligger meg fortsatt forderva, og når jeg snur meg risikerer jeg alltid å strekke...eh, ja, det må jo være rester av magemuskler langt ute i sidene der jeg driver å får strekk i, jeg kan ikke forstå annet, vondt er det iallefall...men å slippe bekkensmertene oppi det hele gjør uansett natten min 100 ganger mer behagelig! :) Sara har sovet i hele natt også, ingen doturer eller trassanfall, og hun sov helt til kl 08! Herlig!

Skulle tro jeg hadde de beste forutsetningene for en fantastisk dag i dag, men jeg våkna nok en dag med intens hjertebank...Blæh! Disse morgenene som starter sånn er så utrolig tunge, og når jeg omsider får levert Sara i barnehagen, så synker jeg bare sammen i bilen etterpå, helt utmattet og andpusten og svett. Har kun sittet i sofaen nå etterpå, og det begynner å bli bedre, men det har fortsatt ikke gitt seg.. jeg skal egentlig på svømming snart, men jeg er fortsatt litt usikker på om jeg skal dra eller ikke pga formen. Det er trening og vannet er varmt. Jeg er redd for å bli helt slått ut.... :( Søren altså!! Jeg har en halvtime på å bestemme meg nå.

Jeg har time til jordmor etterpå. Gleder meg. Der får jeg vel høre om gutten har festa seg, og han har sunket som jeg tror, og ikke minst får vi se i hvilken retning magemålet går. Personlig tipper jeg det går omtrent rett opp! Tror jeg har en skikkelig plugg i magen! <3 

Jeg har etter litt om og men bestemt meg for å prøve svømminga! Går det ikke får jeg gå opp og ta en kald dusj å håpe at jeg kommer meg til hektene igjen. Ugh...nå kom den der offentlig-dusj-gulv-fobien min fram igjen. *Grøss*. Jeg får bare komme meg over det å ha meg ivei... 

Snakkes! :)

PS: Har tatt magebilder, men ettersom jeg somler sånn mens jeg skriver her, så rekker jeg ikke å legge dem ut akkurat nå. Seinere i dag/kveld. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar