lørdag 17. september 2011

Slitenhelg!

Far i huset er på jakt i helga, så Sara og jeg har rømt til Fevåg. Jeg er sliten, for Sara har for tiden VELDIG selektiv hørsel, og jeg føler jeg gnager hull i hodet på henne fordi jeg må mase sånn på henne for å i det hele tatt få kontakt! Og når jeg har fått kontakt, så er det som regel bare for å gi beskjed om at hun uansett ikke er interessert i å gjøre det jeg ber henne om, enten det er å bli med på badet for å skifte bleie, kle på, spise mat eller bli med ut i bilen... Det er kun nei å få fra den kanten om dagen, og jeg føler jeg må kjempe for å få gjennom den minste lille ting. PERIODER! Jeg vet det er en periode. Trøster meg med at det går over...

Sara har også blitt aaaalt for stor jente til å sove i sprinkelseng! Hun har jo hatt storjenteseng hjemme en god stund nå, og det går kjempebra! Likevel har hun jo sovet i sprinkelseng her. IKKE lenger nei! I går måtte jeg legge henne i senga jeg skulle ligge i for å få henne til å sovne... Etter hun hadde sovna flytta jeg henne over i sprinkelsenga, og det gikk fiiiint det, helt til jeg skulle legge meg. Da brøt "helvete" løst. Det hele endte med at jeg i frustrasjon og med tårer i øynene måtte skifte rom, etter å virkelig ha prøvd å få henne til å sovne igjen i sprinkelsenga, og Sara fikk senga jeg skulle ligge i. Mormoren tok over, leste litt bok og la ned i storesenga..der sovnet hun uten en lyd og sov godt natta igjennom! SÅ stor har hun blitt! <3 I dag fiksa jeg storjenteseng til henne, og jada, det gikk som en drøm å legge rampetrollet. Ble stille med en gang og sovnet i løpet av minutter! :)

Innimellom alt i dag så har Sara og jeg vært ute å kjørt et par turer. Vi har henta tante Jannike på ferja, vi har vært på shopping på Cubus hvor jeg fikk 50% rabatt på det jeg handla, JEIIIII!!!! Og vi har vært tilbake i Rissa igjen på besøk.

Nå ser vi Skal vi danse, og heier selvfølgelig på Atle Pettersen. Finnes det noe den karen ikke er god til, liksom?

Snakkes! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar